Hlavní stránka Čtyřprvková přední náprava

4 prvková přední náprava V.A.G.

Informace k montáži 4 prvkové přední nápravy koncernových vozů V.A.G.
 

 

Koncern V.A.G. zavedl na své vozy před léty 4 prvkovou přední nápravu, aby se jízdní vlastnosti vozů s předním náhonem vyrovnaly vozům se zadním náhonem. Tato 4 prvková náprava má svá specifika jak v montáži, tak v nastavení geometrie. I přestože je tato náprava už dlouho v provozu na vozech V.A.G., tak stále se objevují reklamace způsobené nesprávnou montáží a nastavením geometrie.

4 prvková přední náprava V.A.G.


Díky koncepci 4 prvkové nápravy a kinematiky ramen je oproti systému McPherson osa otáčení ve středu pneumatiky, což výrazně zlepšuje komfort a stabilitu jízdy.
 

4 prvková přední náprava V.A.G.

Vzhledem ke složitosti této 4 prvkové nápravy je nutné dodržovat jak při montáží, tak při nastavení geometrie nápravy následující pravidla:


Montáž: veškerá ramena této 4 prvkové nápravy je nutné utahovat v zatíženém stavu – to znamená vůz musí mít kola na zemi a musí být normálně zatížen. Problém je u horních ramen, která drží těhlici.

Při postavení auta na kola není možné se dostat ke šroubům upevňující tyto ramena do karoserie vozu. Ramena se utahují před namontováním těhlice.

Montážní konfigurace horních ramen:
A = 47 +- 2 mm.
Tím je zajištěno utažení ramen ve správné pracovní poloze silentbloků.
Utahovací moment matic pos. 1. na obou ramenech je:
50 Nm + 90°

 

Utažením všech ramen v zatížené poloze auta zajistíte správnou pracovní polohu všech silentbloků ramen a tím i jejich správnou funkci a dlouhou životnost.

Při utažení silentbloků ve vyvěšené poloze ramen dojde k tomu, že silentbloky ramen jsou přetočeny přes svojí pracovní polohu a po velmi krátké době dojde k jejich utržení. V takovém případě není uznána reklamace, jelikož se jedná o chybnou montáž.

4 prvková přední náprava V.A.G.

Nastavení geometrie:

Vzhledem ke konstrukci 4 prvkové nápravy dochází k tomu, že při propružení se těhlice na obou stranách přibližuje ke karoserii vozu a jelikož řízení má stále konstantní délku, tak dochází v úvratích výkmitu podvozku k natočení kol.

Z těchto důvodu a specifické kinematiky této nápravy je vždy po opravě, respektive výměně ramen nutné natavit tzv. S-křivku

4 prvková přední náprava V.A.G.

Pro nastavení S - křivky existuje od V.A.G. přípravek, kterým se zvedne podvozek dle typu vozu nejčastěji o cca. 6 cm

Nastavení neutrální polohy řízení vůči nápravě se nastavuje polohou čepu řízení v těhlici. K tomuto účelu slouží šroub v těhlici nad čepem řízení

4 prvková přední náprava V.A.G.

Ve vlastním čepu řízení je vybrání, které umožňuje posun čepu nahoru a dolu o 9 mm.

Těchto 9 mm má úhlový rozsah na kolech až 10 40 !!!!

MEYLE nabízí kompletní sady v provedení HD , 4 roky záruka bez omezení kilometrů

V případě, že potřebujete kompletní návod a poradenství při nastavení geometrie této 4 prvkové nápravy tak neváhejte a obraťte se na naše technické oddělení

Tel.: 355 330 555
e-mail: technickapodpora@jmautodily.cz

a

a

a

a

a

a